сряда, 19 януари 2011 г.

Как кризата се отразява на потреблението сред гражданите на Бразилия

  • Разбирането за това как вътрешното усещане за рецесия влияние на отношението на бразилците към и на действителното потребление е от жизненоважно значение
  • Вътрешното усещане за рецесия на бразилския потребител се отразява чрез широко разпространеното убеждение, че те са в рецесия
  • Икономическата криза е оказала въздействие върху начина на живот на повече от половината от бразилски потребители
  • Ключови изводи и последствия: рецесивното въздействие върху начин на живот на бразилците все още не отговаря напълно на желанието да се приеме наличието на рецесия.
  • Тенденция: Бразилците остават оптимистични въпреки признаването на спад, засягащ и Бразилия
  • Бразилците са като цяло доволни от качеството им на живот, въпреки че са разделени по отношение на цялостната перспектива пред страната си.
  • Ключови изводи и последици: настроенията на бразилците към перспективите пред страната са леко обезсърчителни, но те остават относително оптимистични към качеството на живота им.
  • Тенденция: бразилските потребители имат умерен оптимизъм към финансовата си сигурност и са оптимисти за бъдещето на икономическите перспективи.
  • Удовлетвореността от финансово състояние е ниска сред бразилските потребителите, независимо от по-широкото доверие в икономическата ситуация.
  • Възприятия за икономиката, сигурността в работното място, във финансовото състояние и в пазара на жилища в Бразилия са песимистични в различна степен, но е налице значителен оптимизъм за предстоящите шест месеца.
  • Бразилците управляват финансите си по-внимателно, като някои дори се затрудняват да си плащат сметките.
  • Бразилците правят големи усилия да спестяват и все още се стремят да бъдат по-малко склонни към кредит.
  • Ключови изводи и последици: Бразилците признават, че рецесията е факт, но са оптимистично настроени за състоянието и бъдещото възстановяване.
  • Наблюдение: Глобалната икономическа криза оказа негативно влияние върху емоционалното благополучие на бразилците, като нивото на стрес се покачва, а на лично щастие спада.
  • Нивото на стрес се е увеличило в следствие на финансовата криза.
  • Балансът между работа и личен живот също се е влошил в комбинация със задълбочаването на икономическия спад.
  • Нивата на щастие у бразилските граждани са спаднали в следствие на глобалната икономическа криза.
  • Ключови изводи и последици: бразилците съобщават за повишаване на стреса и умората на фона на икономическия спад, но са уверени, че това няма да продължи до края на 2009 г.
  • Наблюдение: Бразилски потребители стават все по ценово и стойностно съзнателни след световната икономическа криза.
  • Бразилските потребители стават все по-съзнателни за стойността и затова искат да спестят пари при закупуване на хранителни стоки.
  • Съзнанието за цена и стойност има силно влияние, когато бразилски потребители купуват хранителни стоки и как те пазаруват, но качеството все още има значение.
  • Ключови изводи и последици: общото съзнание за стойност у бразилците се задълбочава и се отразява на избора им къде да пазаруват.
  • Наблюдение: Лоялността към марката са под голяма заплаха, защото бразилските купувачите се отказват от марки и все повече се ориентират към марки, собственост на големите вериги.
  • Бразилските потребители започват да се отказват от някои от любимите си марки, тъй като те правят по- обмислен избор.
  • Марките, собственост на големите вериги стават все по-привлекателни за бразилските купувачи, особено в криза
  • Ключови изводи и последици: общото съзнание за стойност сред бразилците, в комбинация с настоящите отразяващи модели на потребление, е в състояние да създаде оптимална платформа за растеж на марките, собственост на големите магазини. Но предпочитаните марки от потребителите и възприетата разлика в качество действа като бариера за растеж на марките, собственост на големите магазини.
  • Наблюдение: бразилски потребители се възползват от тактики за спестяване на пари, когато става въпрос за приготвяне и покупки на храна и безалкохолни напитки.
  • Бразилските потребители възприемат различните тактики за намаляване на разходите за храни и напитки, по-специално приготвянето на повече храна вкъщи.
  • Не много бразилски купувачи намират марките собственост на магазините за идентични на тези, собственост на известните марки.
  • Ключови изводи и последици: нов изблик на желание да се готви по-често у дома е налице, но все още не се материализирала нарасналата конкуренцията в сектора на храните и безалкохолни напитки между марките, собственост на магазините и водещите на пазара марка.
  • Наблюдение: Значителното мнозинство от навиците за избор на продукти за лична хигиена и свързаните с тях продукти сред бразилците са устойчиви на рецесията.
  • Повече от три четвърти от бразилските потребители са решени да изглеждат по най-добрия начин всеки ден.
  • Съзнанието за цена и стойност у купувачите на козметични продукти или такива за лична хигиена в Бразилия не е направило значителни промени с цел пестене на пари в начина на пазаруване и ползването на подобни продукти.
  • Бразилците до голяма степен са или незапознати, или безразлични към продукти за лична хигиена от марки, собственост на големите магазини.
  • Ключови изводи и последици: навиците на бразилците при покупката на продукти за здравето и красота са повлияни от силното желание на хората да изглеждат възможно най-добре.
  • Наблюдение: моделите предпочитанията при консумация на алкохол на бразилците не са се променили значително по време на криза
  • Бразилските консуматори на алкохол са внимателни за това колко харчат за него, но не смятат, че се ограничават значително в това колко консумират.
  • Бразилските консуматори на алкохол са станали по-съзнателни за стойността при изборът на алкохолни продукти за домашна употреба или навън през 2008-09г.
  • Марки алкохол, собственост на магазините, не са толкова широко разпространени в Бразилия както в други страни, което води до несигурност на данните спрямо сравнителното им качество срещу маркови еквиваленти.
  • Бразилските консуматори на алкохол са по-загрижени относно качеството на алкохолни напитки и са по-малко повлияни от имиджа на марката.
  • Ключови изводи и последици: има малка или почти никаква промяна за около шест от всеки десет бразилски консуматори на алкохол, което предполага, че алкохолът е до голяма степен устойчиви на рецесията.
  • Наблюдение: бразилците предпочитания при продуктите за поддръжка на дома са силно оформени от ценовата съзнателност независимо от икономическия спад.
  • Потребителна стойност, определена от цената е все още най-влиятелният фактор за бразилците при покупка на продукти за домакинството и перилни препарати, но предпочитанията отразяват други важни влияния.
  • Пазарът на продукти за поддръжка на дома от марки, собственост на големите вериги магазини в Бразилия е малък, но потенциално доходоносен предвид желанията на купувачите за повече стойност.
  • Ключови изводи и последици: бразилците свързват хигиената и чистотата, с доброто самочувствие и това, съчетано с присъщите им неприязън към домакинската работа, ги прави малко по-съзнателни за качеството.
  • Повече от една трета от бразилските потребители смятат, че страната е в рецесия, но относително малка част от тези силно подкрепят тази теза.
  • Един на четири бразилски потребители е на мнение, че начина му на живот не се е променил в контекста на икономическия спад.
  • Бразилските потребители са разделени по отношение на перспективите пред страна си, но това не влияе толкова силно на тяхното възприятие по отношение на качеството на живот.
  • Положително мнение на бразилците за общата насока на страната са се подобрили през последните десет години, но все още е изразен обществения скептицизъм.
  • През цялата 2008 г. и 2009 г., бразилците са изказвали значително по-позитивност за икономическата ситуация в страната в сравнение с гражданите на САЩ.
  • Бразилците, след като постигнали по-добро благоденствие, все по-добре се отнасят към свободна пазарна икономика.
  • Близо половината от бразилски потребители в момента са недоволни от финансовото си състояние.
  • Негативизма на бразилците по отношение на икономиката като цяло е по-голям от този, насочен към личното им състояние.
  • Повече от половината от бразилците очакват икономическите условия и на финанси на техните собствени домакинства да се подобрят в периода април - октомври 2009 г. и много от тях също се чувстват доволни от сигурността в работните си места.
  • Бразилците гледат с много силен оптимизъм към 2010г., уверени в бъдещето на икономиката.
  • Бразилските потребители управляват финансите си по-внимателно, докато две от пет лица, съобщават за трудности при плащането на всички сметки.
  • Бразилците са станали по склонни на кредит и изразяват намаляващо желание да спестяват пари.
  • Икономическата криза също така е съпроводена с допълнителни нива на стрес сред бразилците
  • Бразилците са склонни към умора, докато почти една четвърт са имали влошаване на баланса между работата и личния живот в периода Октомври 2008 до април 2009 г.
  • Почти един на всеки четирима бразилски граждани е станал по-малко щастливи през периода октомври 2008 година до април 2009г.
  • По-голямата част от бразилските потребителите са по-стойностно съзнателни в следствие на икономическия спад.
  • Качеството на продаваните продукти е с по-голямо влияние, отколкото по-ниските цени или навика къде хората в Бразилия купуват хранителни стоки.
  • Съзнанието за цена и стойност влияе, когато бразилски потребители купуват хранителни стоки и как те пазаруват.
  • Тъй като глобалната икономическа криза се задълбочи, така също се засили степента, в която бразилските потребители са били принудени да жертват някои от любимите си марки.
  • Да бъдат забелязани с „правилната марка” е по-важно да бразилците отколкото за американските потребители.
  • В Бразилия класът на марките, собственост на магазините, играе малка роля в това, къде хората пазаруват по сравнение с глобалните тенденции.
  • По-малко от една трета от бразилските купувачи периодически си купуват марка, собственост на магазина, в опит да се спестят пари.
  • Пазарът на собствени марки на големите вериги се влияе от широк кръг фактори, които го развиват или забавят.
  • Бразилците става все по-съзнателни за стойността в техния избор на храни и напитки през 2008 г., но това не се е проявило чрез значителен компромис с качеството.
  • Характеристиките, считани за най-влиятелни за това какви храни и напитки бразилците купуват подчертава значението да се живее добре за по-малко пари.
  • Бразилците възприемат различните тактики им за намаляване на разходите за храни и напитки.
  • Промените в склонността на бразилските потребители, посочени от респондентите, по отношение на това да си приготвят вечеря у дома без полуфабрикати са станали по-малко поляризирана през 2008-09г.
  • Има леко нарастване на склонността на бразилците да си взимат понякога храна за вкъщи, но досега малко са го правили това всеки ден през 2008-09г.
  • Като цяло бразилските потребители са с отрицателно мнение да храните и безалкохолни напитки от марки, собственост на магазините, които са навлезли на техния пазар.
  • Бразилските потребители са много внимателни към своя външен вид и това ги кара да бъдат по-малко склонни да отстъпят, когато избират продукти за лична хигиена.
  • Базилиските купувачи на продукти за лична хигиена и козметика през 2008г. са станали по-съзнателни за цената и стойността, но показват слабо желание да пожертват качество.
  • Купувачите на продукти за лична хигиена и разкрасяване в Бразилия и на други места са много ценово съзнателни.
  • Повече от една трета от бразилските потребители считат козметични продукти от марки, собственост на вериги магазини, като добра алтернатива на познати на пазара или водещи марки.
  • Бразилските потребители са внимателни за това колко харчат за алкохол, но не смятат, че те правят съществени съкращения в количествата, които консумират.
  • Съзнанието за стойност сред бразилските консуматори на алкохол е имал по-голямо въздействие върху продажбите на алкохолни напитки за домашна употреба през 2008-09г.
  • Бразилските консуматори на алкохол, може би повлияни от чувство за собствена справедливост, не са склонни да избират по-евтини марки и формати на алкохолни напитки.
  • Повече от половината от бразилските консуматори на алкохол са силно повлияни от пропорционалните оферти на алкохол напитки.
  • Само 16% от бразилските консуматори на алкохол смятат, че алкохолни напитки от марка, собственост на магазина, са добра алтернативи на лидерите на пазара или на известните марки.
  • Бразилците до голяма степен не разпознават или са без опит в консумацията на алкохолни напитки от марки, собственост на магазини.
  • Въпреки че бразилските консуматори на алкохол са ценово съзнателни, марката става все по-важна.
  • Потребителна стойност, определена от цената е все още най-влиятелният фактор за бразилците при покупката на продукти за поддържане на домакинството и перилни препарати.
  • През 2008 г. изборът на продукти за поддръжка на дома и перилните препарати е бил обусловен от засиленото отчитане на цената / стойността, но потребителите в Бразилия показват постоянен интерес към качество, базирано на ефективността.
  • Бразилците ценят чистотата, по своята същност не харесват домакинските задачи и се стремят да намалят време, което прекарват в подобни задължения.
  • Повече от три четвърти от бразилците често купуват продукти за поддръжка на домакинството, въз основа на стойност за парите.
  • Един от всеки петима бразилци редовно купува стоки за поддръжка на домакинството от марка, собственост на вериги магазини, за да спестят пари.
  • Малка част от бразилците намират продукти за поддръжка на дома и перилни препарати с марки, собственост на магазина като по-добри от марковите еквиваленти.
  • Всекидневното ценови промени са привлекателна форма за много бразилски потребители, които преподреждане техните покупки на фона на забавянето на икономическия растеж.
  • "Карфур" е подчертаване стойностните придобивки за бразилските потребители.
  • Пазаруване строго от списък навярно ще се повиши по време на рецесия и това би могло да се превърне в ключово поведение на потребителите, което да се таргетира.
  • Бразилски търговци на дребно променят техните карти за лоялни клиенти, за да осигурят по-разширено предлагане.

Няма коментари:

Публикуване на коментар